Designed by Veethemes.com | Gooyaabi

Aşırı Tüketim Üzerine... ( Motivasyon #1)

Herkese yeniden merhaba,

Nasılsınız? Umarım iyisinizdir! Bugün size beni uzun zamandır çok rahatsız eden bir konudan bahsetmek istiyorum... Aşırı Tüketim.

Aşırı tüketim diyorum çünkü mesela bir kitap var (biz kitapseverler için en basit örnek) cidden çok istiyorsunuz fakat evinizde onlarca okumanız gereken kitap var. Düşünüyorsunuz düşünüyorsunuz ve sonunda kendinizi kasada fiyatını öderken buluyorsunuz.

True Story.


Bu olay birçoğumuzun başına gelmiştir/geliyordur.

Peki neden? Neden durup kendimize engel olamıyoruz? Neden hemen almak istiyoruz?

Bu sadece kitap için de geçerli değil ayrıca... Telefon olabilir,defter... Aklınıza gelebilecek çoğu şey aslında.

Peki ne yapmalıyız?

Tabii ki durup bir düşünmeliyiz.

Peki kendimize ne sormalıyız?

"Buna gerçekten ihtiyacım var mı?"

"Daha sonra alsam da olabilir mi?"

"Beni bunu almaya iten nedir?"

Halbuki biz kendimize bu soruları sormadan "Amaaan istiyorum işte alayım gitsin! Bir kitabın (veya başka bir şey) ne zararı olacak?"

Bu çok yanlış bir düşüncedir,bunu kafanızdan atın ve yukarıdaki soruları sorup cevaplayın.

Diyelim ki o şeyi aldınız. Mesela kitap örneğinden devam edelim,size 2 tane seçenek veriyorum:

1) Zamanınız olmadığı için veya yine(!) gözünüz başka kitaplara kaydığı için o kitabı da "Okunmayanlar" köşenize ekleyeceksiniz.

2) Hemen gidip o kitabı okuyacaksınız -ki bunu yaparsanız aferin- fakat bitirdiğinizde -en azından çoğunuz- eski kitaplarını sıkıcı bulacak. ( Hep aynı kitapları görünce ve bitiremeyince doğal olarak strese gireriz biz hissetmesek de...)


Uzun lafın kısası arkadaşlar, kendinize bir şey almadan önce düşünün, sorun... Emin olun siz de daha mutlu olacaksınız cebiniz de.


“Huzur mu istiyorsun? Az eşya, az insan!” 

Franz Kafka



0 yorum:

Yorum Gönder